PL

ZASADY GRY

  1. W grze biorą udział jednocześnie dwie osoby (mecz piłki nożnej).
  2. W przypadku większej ilości osób można rozegrać turniej “każdy z każdym” lub systemem pucharowym – przegrywający odpada.
  3. Wygrywa gracz, który strzeli więcej bramek, możliwy jest remis.
  4. Bramkę można zdobyć jedynie przez zagranie (wyjście) kartą z symbolem piłki, dołożenie takiej karty do zagrania przeciwnika nie jest strzałem.
  5. Rozdający karty jest “gospodarzem” meczu, w obu połowach pierwsze wyjście przysługuje “gościowi”.
  6. Każdy z graczy ma do dyspozycji 4 strzały-wyjścia (na przemian) w każdej połowie.
  7. Karty strzelające bramki i karty broniące opisane są w legendzie kart.

 

PRZEBIEG GRY

  1. Rozdający (Gospodarz) tasuje karty i rozdaje po 16 kart dla siebie i przeciwnika (Gościa). Pozostałe karty odkłada się.
  2. Otrzymane karty dzieli się na dwie połowy (po 8 kart) według swojego uznania pamiętając o tym, że w każdej połowie graczowi przysługują 4 wyjścia (na zmianę), a więc ma 4 szanse na strzelenie gola.
  3. Grę rozpoczyna “Gość”. Może on zagrać dowolną kartą i gdy jest to karta z piłką (strzelająca) to przeciwnik może ją obronić odpowiednią kartą według legendy. Jeśli takiej karty nie posiada, to musi dołożyć dowolną kartę, ale traci bramkę. Jeśli wyjście jest inną kartą (z bramką, tarczą lub chorągiewką) to także należy dołożyć dowolną kartę. Po dołożeniu karty wyjście przysługuje „Gospodarzowi” itd.
  4. Schemat zagrań jest więc następujący: pierwszy zagrywa „Gość”. “Gospodarz” dokłada kartę i zagrywa. „Gość” dokłada kartę i zagrywa itd.
  5. W drugiej połowie meczu schemat jest identyczny – zaczyna “Gość”.
  6. Przy założeniu, że mecz odbywa się na terenie “neutralnym” schemat wyjść w drugiej połowie jest odwrotny: zaczyna „Gospodarz”.

 

 

 

 

LEGENDA KART

“Piłkę czarną” broni: bramka czarna, piłka czarna i tarcza kolorowa

“Piłkę zieloną” broni: bramka zielona, piłka zielona i tarcza kolorowa

“Piłkę czerwoną” broni: bramka czerwona, piłka czerwona i tarcza kolorowa

“Piłkę niebieską” broni: bramka niebieska, piłka niebieska i tarcza kolorowa

“Rzut karny” (piłkę kolorową) broni: tarcza kolorowa

“Rzut wolny” (piłkę żółtą) broni: tarcza żółta i tarcza kolorowa

Karta z “chorągiewką” jest kartą neutralną